Menu

Německé Alpy na víkend

Už několikrát jsme byli v Rakousku u alpských jezer, kde je naprosto nádherná příroda a pokaždé se nám tam líbilo. Ačkoliv nás Německo nikdy moc netáhlo, když jsme si všimli, že alpská jezera tam jsou také, museli jsme to tam jet okouknout. A bylo to dobré rozhodnutí! Německé Alpy jsou krásné a určitě stojí za to..

Místo: Německé Alpy – národní park Berchtesgaden (jezero Königssee, jezero Hintersee, vodopády Wimbachklamm)
Ubytování: ve stanu v kempu Campingplatz Winkl
Délka výletu: 3 dny
Kdy jsme tam byli: 3. 7. – 5. 7. 2021
Doprava: autem z Prahy do německé obce Winkl (necelých 5 hodin jízdy)
Poplatky za cestu: v Německu jsou dálnice zadarmo, ale jeli jsme kus i přes Rakousko, a tam stojí 10-ti denní dálniční známka 9,5 €
Cena: 5 250 Kč (cca 2000 Kč benzín, 250 dálniční známka, 1700 kemp, 300 vstupy a parkování, 1000 jídlo) – 2 dospělí a 1 roční dítě

MAPA CESTY

Den 1

JEZERO HINTERSEE

První den jsme se šli podívat k jezeru Hintersee. Čekala jsem, že bude krásný, ale bylo snad ještě hezčí. Jezero bylo jak malovaný, průzračná voda, v pozadí obrovský hory, kolem voňavý lesy, no prostě příroda eňo ňůňo.

Alpské jezero Hintersee

Nešli jsme teda přímo rovnou k jezeru, ale vzali jsme to procházkou přes kopec a pastviny, se spoustou zastávek s dechberoucíma výhledama.

Berchtesgaden - Německé Alpy

Jezero nebylo na koupání, byla v něm vážně ledová voda – my nepotřebujem žádnej kafčák, ale tohle bylo ledový fakt moc, stačilo v něm chvíli stát a už jsem pomalu necejtila nohy.

Německé jezero Hintersee

Za to v něm byla spousta krásnejch malejch ostrůvků. A prodávali u něj výbornou zmrzlinu, kterou dávali do handmade kornoutů a musim říct, že lepší zmrzku jsem snad nejedla.

Hintersee - Německé Alpy

Cestou zpátky jsme šli podél vody a byla to taky fajn procházka.

Ramsauer Ache
Video z prvního dne zde ↓

Den 2

VODOPÁDY WIMBACHKLAMM

Další den jsme jeli do městečka Wimbachbrücke, ze kterýho jsme se šli kouknout na vodopády. Bylo to sice nejvíc turistický místo, co jsme za tenhle víkend navštívili a lidí tam bylo dost, ale ani nám moc nevadili, jelikož jsme pořád koukali na vodu a ani jsme je moc nevnímali.

Wimbachklamm - Německé Alpy

Líbilo se mi, jaký tam měli udělaný cestičky, to bylo moc pěkný. Bylo to takhle podél celý tý stezky u vodopádů (která měla jen párset metrů). Za vstup jsme platili 2 eura.

Stezka Wimbachklamm

Pak jsme se zase prošli krásnou přírodou a obdivovali Alpy.

Wimbachbrücke - Německé Alpy

Ke konci cesty jsme šli podél řeky Ramsauer Ache. Byla jsem unešená z barvy a čistoty vody, hrozně mě lákalo se tam vykoupat. Bylo to ale ledový asi stejně tak, jako jezero Hintersee. Abych si dokázala, že jsem otužilá a něco vydržim, tak jsem tam vlezla, ale (ačkoliv se mi to zdálo jako několik minut) vydržela jsem tam sotva pár vteřin 🙂

Ramsauer Ache - Německé Alpy
Video z druhýho dne zde ↓

Den 3

JEZERO KöNIGSSEE

Poslední den jsme se šli projít u jezera Königssee. Jezero to bylo taky krásný. Jednou bych ho chtěla obejít pěšky. Na jeho jižním konci, tam, kam se nedá dojet autem, je taková pěkná chatička a celý je to tam podle fotek krásný, tak bych tam chtěla. Dá se tam sice dojet lodí, ale to není ono, radši bych pořádnej trek, ale to je tak na tři dny cesty a s ročním dítětem, se kterym jsme tam byli, bysme to úplně nedali.

Jezero Königssee

Nejdřív jsme šli vrchem, chtěli jsme dojít k vodopádu Königsbachfall, což je moc zajímavý místo. Vodopád teče přes takovej jakoby bazének, do kterýho se dá vlízt a koukat z něj na výhled na jezero – viděla jsem to na spoustě fotek na Instagramu a přišlo mi to děsně cool :D. Jenže tohle úžasný místo tak moc navštěvovali turisti, až ho museli zavřít, protože to ničilo přírodu v NP, a tak nás tam nepustili. Takže tam nechoďte :). My jsme si užili aspoň výhled z nedaleký vyhlídky a šli jsme dolů k jezeru.

Königssee

V tomhle jezeru byla konečně přijatelně teplá voda a zvládla jsem si v ní zaplavat, z toho jsem měla radost. Taky byla samozřejmě krásně čistá.

Königssee - Německé Alpy

Potom jsme se už jenom vrátili do městečka k autu a frčeli jsme domů.

Video z třetího dne zde ↓

Ubytování

Ještě pár slov ke kempu, kde jsme měli stan. Bylo to teda v městečku Winkl, což bylo necelejch 15 minut od všech třech míst, kde jsme se byli podívat. V kempech většinou nebejváme, tak nemám moc srovnání, ale za mě byl super, bylo tam všechno, co jsme potřebovali – hezký záchody, sprcha s teplou vodou bez doplatku, místnost na mytí nádobí, maličký dětský hřiště a spousta místa pro stany. Vedle kempu se pásly ovce a bylo příjemný je poslouchat, jak bečej :). Výhled na krásný hory byl taky fajn. Můžu jenom doporučit.

Kemp Winkl

Pokud byste chtěli taky vyrazit s mrňouskem, jako my, nezapomeňte, že i malý dítě musí mít na cestě přes hranice doklad totožnosti, psala jsem o tom kdyžtak TADY.

To je vše, kdybyste měl někdo nějakej dotaz nebo se chtěl podělit o vlastní zkušenost, budeme rádi za příspěvek v komentářích 🙂