Menu

Týden na Lanzarote

Minulý únor jsme chtěli na týden vypadnout někam, kde se trošku ohřejeme a podíváme na moře. Jako nejlepší volba nám přišly Kanárské ostrovy, kde je i takhle v zimě poměrně příjemné teplo a zároveň se tam dají sehnat letenky za pár kaček. Na dvou ze sedmi ostrovů jsme už byli (La Palma a Tenerife – o tom zase někdy příště) a teď jsme vyrazili na ostrov Lanzarote.

Místo: Španělsko – Kanárské ostrovy – Lanzarote
Délka pobytu: 7 dní
Kdy jsme tam byli: 9. 2. – 16. 2. 2019
Doprava tam: letecky z Německa
(autobus Praha-Düsseldorf → autobus Düsseldorf-Weeze → letadlo Německo-Lanzarote)
Doprava zpět: letecky do Německa
(letadlo Lanzarote-Německo → autobus Weeze-Düsseldorf → autobus Düsseldorf-Praha)
Způsob cestování na místě: pěšky nebo půjčeným autem
Půjčení auta: předem zarezervované přes Payless – půjčovna, kterou máme několikrát vyzkoušenou, levná, nechtějí zálohu, super komunikace a vyřízení
Řízení: super, krásné silnice, občas užší, ale jezdí se po nich na pohodu (odkaz na naše video)
Ubytování: 4 noci v autě, 3 noci v Tinajo přes Airbnb (odkaz na pokoj)
Cena: cca 18 000 Kč celkem za oba úplně se vším (letenky 1 000 + autobusy 4 650 + auto 2 200 + ubytování 2 300 + vstupy 4 250 + benzín 650 + cestovní pojištění 500 + jídlo 2 700)

NAVŠTÍVENÁ MÍSTA NA LANZAROTE

Navštívená místa: hlavní město Arrecife, Jardín de Cactus, jeskyně Jameos del Aqua, trhy v Teguise, jeskyně Cueva de los Verdes, městečko Orzola, pláž Stonework beach, vyhlídka Mirador del Rio, městečko Tinajo, národní park Timanfaya (El Diablo), park de los Volcanes (Montana Blanca), El Golfo (Laguna Verde), pláž Playa de Janubio, pláž Papagayo beach, městečko Playa Blanca, městečko Puerto del Carmen
Vstupné: Papagayo beach cca 50 Kč, Jameos del Aqua s koncertem a večeří cca 1 500 Kč/os (vstupenky), Cueva de los Verdes + Mirador del Rio + El Diablo (balíček tří vstupenek) cca 600 Kč/os
Nejhezčí pláže: Stonework beach (krásná písečná, velké vlny, ráno bez lidí), Playa Chico (malá písečná), Playa de Janubio (velká s černým pískem)

[tf_popup link=”1859″ color=”#c2783c” text=”#ffffff” font=”opensans”]Itinerář výletu na mail[/tf_popup]

Lanzarote roadtrip mapa

Den 1

Plán dne: hlavní město Arrecife → Jardín de Cactus → jeskyně Jameos del Aqua

Kanáry, Lanzarote, město Arrecife, most Puente de las Bolas

HLAVNÍ MĚSTO ARRECIFE

Přiletěli jsme na letiště u města Arrecife, kde jsme si hned půjčili auto. Kousek jsme s ním popojeli do města na pláž. Chvíli jsme si užívali po delší době první pohledy na moře a teplé sluneční paprsky. Potom jsme si šli projít město. Na města moc nejsme, ale bylo to fajn. U moře byla pevnost Castillo de San Gabriel, ke které vedla cesta na níž byl most Puente de las Bolas, a to bylo poměrně pěkně udělané. Stará místa hold mají své kouzlo.

Kanáry, Lanzarote, blízko města Guatiza, keška Old Truck

KEŠKA OLD TRUCK

Jelikož jsme přiletěli dopoledne, měli jsme ten den ještě poměrně dost času a vyrazili jsme směr jeskyně Jameos del Agua. Cestou jsme se stavili pro kešku (souřadnice N 29° 03.858 W 013° 29.202). Byla to původně taková ta zastávka, jakože „hele jedem kolem, tady je keška, tak tam zastavíme, seberem jí a jedem dál“. Nic jsme od toho nečekali. Jenže jsme pro ní šli asi kilák pěšky a čím více jsme se vzdalovali autu, tím jsme byli více v šoku. Cesta byla snad každym krokem krásnější, po pravé straně byla hora, po levé byl výhled do okolí. Vlastně to byla naše první procházka v přírodě na Lanzarote a připadali jsme si jako na Marsu. Ta krajina tam tak prostě vypadala. Jako jiná planeta. Na cílovém místě byl vrak nějakého starého auťáku, který krásně zapadal do okolí. Jestli nechodíte na kešky, to místo doporučuji i tak, určitě stojí za to se tam projít.

Kanáry, Lanzarote, Jardín de Cactus

JARDÍN DE CACTUS

Potom jsme se cestou stavili ještě u Jardín de Cactus, nechtělo se nám úplně chodit dovnitř, protože nás kaktusy nijak extra netankují a navíc bylo sedm a už za chvíli zavírali. Nakoukli jsme tedy jenom přes plot. Měli tam větrný mlýn jak z pohádky, byl na to hezký pohled. Naproti přes silnici bylo pole plné opuncií a na to byl hezký pohled také.

Kanáry, Lanzarote, jeskyně Jameos del Aqua

JESKYNĚ JAMEOS DEL AQUA

Poté jsme dojeli k jeskyni. V ní jsme měli předem zarezervovaný balíček, který obsahoval vstup, několikachodovou večeři a živý  koncert. Sice to stálo nějakou tu kačku, ale určitě to byly skvěle utracené peníze. Mám ráda zážitky, co se dají zažít i zadarmo. Když je člověk někde poprvé, je tam tolik věcí, co může vidět, aniž by musel zaplatit jedinou korunu. Tady jsme ale udělali výjimku a něco utratili. Lákala nás pořádná jeskyně, pořádné jídlo a koncert. Bylo to tam nádherné. Dokonce v ní i bylo jezírko, kde byli bílí raci (kteří jentak někde nejsou). Večeře byla pecka a bylo k němu i víno a voda. Podávali to asi v osm a pak jsme čekali zhruba dvě hodiny, než začne koncert. Koncert byl hodně zajímavý, nevim uplně k čemu bych to přirovnala, ale líbilo se nám to.

Den 2

Plán dne: trhy v Teguise → jeskyně Cueva de los Verdes → městečko Orzola

Kanáry, Lanzarote, trhy v Teguise

TRHY V TEGUISE

Další den jsme jeli do města Teguise, byla neděle a v neděli tam bývají obří trhy. Než jsme tam ale dojeli, zastavovali jsme každou chvíli u silnice, abysme se porozhlédli po okolí. Mars hadr. Když jsme přijeli, nestačili jsme se divit. Čekali jsme takové ty trhy, jako jsou u nás. Prostě pár stánků. Tohle bylo trošičku jiné. Auto jsme museli nechat opodál, protože městem nešlo pořádně ani projet. Snad každá ulička byla narvaná stánkama. Jakoby se celé to město proměnilo v tržiště. A těch lidí! Bylo tam snad celé Lanzarote a možná i lidé z okolních ostrovů, jak to bylo obří. Měli tam snad všechno. Jídlo, suvenýry, různé ručně vyráběné věci, oblečení. Něco jsme tam nakoupili a vyrazili jsme do další jeskyně.

Kanáry, Lanzarote, jeskyně Cueva de los Verdes

JESKYNĚ CUEVA DE LOS VERDES

Tato jeskyně byla o dost delší, než ta předtim, ale nebyla v ní restaurace, jenom dlouhé chodby a jeden sál na koncerty či jiné vstoupení, kde se zrovna nic nedělo. Šli jsme s několika ostatníma lidma komentovanou prohlídku (jinak se tam jít nedalo), ale snad celou cestu jsme šli za skupinkou s tak velkym zpožděnim, že jsme často šli úplně sami a žádní lidé v dohledu ani nebyli. Nejhezčí bylo jezero, které v jeskyni bylo. V jeskyni totiž samozřejmě nefouká, takže voda byla naprosto klidná, ani se nehnula a tim vznikalo krásné zrcadlo.

Kanáry, Lanzarote, moře

MĚSTEČKO ORZOLA

Po výlezu z jeskyně jsme si to frčeli ještě někam k moři, jentak na čumendu, jak se vlní vlny. Trošku jsme se tam zase porozhlédli a jeli jsme na noc do městečka Orzola. Z tohohle městečka jsme původně chtěli jet ráno lodí na ostrov La Graciosa. Večer jsme se šli podívat k přístavu a hledali jsme nějaké info o tom, jaký tam mají plavební řád. Nenašli jsme nic. A pak jsme se zamysleli nad tím, jestli vůbec chceme nějaký výlet lodí. Jakože, proč. Hezké je to i na Lanzarote, které určitě ani nestihneme celé prozkoumat během našeho týdenního výletu. Tak jsme se rozhodli, že další den lodí nikam nevyrazíme a radši to pořádně procestujeme tady.

Den 3

Plán dne: pláž Stonework beach → vyhlídka Mirador del Rio → Tinajo (ubytování)

Kanáry, Lanzarote, pláž Stonework beach

PLÁŽ STONEWORK BEACH

Ráno jsme šli asi kilák pěšky na pláž Stonework Beach. To byla jedna z těch pláží, co si budu pamatovat asi napořád. Nebo alespoň bych ráda. Když jsme přicházeli, nebyla tam jediná noha, pouze jeden karavan opodál. Pláž byla bombová, jemný píseček, žádné šutráky. Velké vlny. Prý je to docela profláklé místo pro surfaře. Vykoupali jsme se tam, chvíli jsme tam pobyli a když začali přicházet surfaři, šli jsme dál. Několik hodin nám zabrala extrémně nebezpečná cesta pro kešku po skále, kterou jsme stejně nenašli, ale byl to fajn zážitek. Cestou zpátky přes pláž jsme se ještě jednou vykoupali a šli jsme k autu.

Kanáry, Lanzarote, vyhlídka u Mirador del Rio, ostrov La Graciosa v pozadí

MIRADOR DEL RIO

Dojeli jsme k vyhlídce Mirador del Rio. Zaparkovali jsme u vyhlídky, ukázali vstupenku a vešli na vyhlídku, u které byla restaurace. Výhled byl krásný, to fakt jo. Ale lidí tam bylo požehnaně. Hned z vyhlídky jsme se šli projít na nejsevernější bod Lanzarote. Bylo to tam i zpátky asi 5 kiláků. Byla to krásná procházka a už od chvíle, kdy jsme vyšli, jsme celou cestu měli nádherný výhled, vcelku úplně stejný, jako byl z vyhlídky. A byl zadarmo. Takže tuhle procházku určitě doporučuji více, než si zaplatit vstup na vyhlídku. A pokud se někomu nechce na procházku, stačí vyhlídku v podstatě obejít. Uvidíte fakt to samé a ještě tam budete mít klídek, my jsme tam kromě divokých koz nikoho nepotkali.

Kanáry, Lanzarote, cesta, silnice, řízení

TINAJO – UBYTOVÁNÍ

Z vyhlídky jsme se jeli ubytovat do městečka Tinajo. Ubytování jsme měli přes Airbnb a musím říct, že tohle byl vážně materiál. Domlouvali jsme to s nějakou paní, normálně v angličtině. Nakonec tam byl pouze pán, který neuměl anglicky ani slovo a mluvil pouze španělsky. My zase mluvili jen anglicky. Rukama nohama jsme se pak nějak domluvili, ale dalo nám to všem třem hodně zabrat. Ubytko bylo jinak v pohodě, žádný luxus, ale to my ani nechtěli. Hlavní bylo, že tam byla kuchyň, sprcha a wifina, to nám naprosto stačilo.

Den 4

Plán dne: Tinajo (ubytování) → národní park Timanfaya → park de los Volcanes → Tinajo (ubytování)

Kanáry, Lanzarote, Timanfaya, El Diablo

NÁRODNÍ PARK TIMANFAYA (EL DIABLO)

Ráno jsme vyrazili do národního parku Timanfaya. Nejdříve jsme jeli k restauraci El Diablo. El Diablo je navštěvovaná turistická atrakce, ne proto, že tam mají dobré jídlo, ale proto, že se můžou lidi podívat, jak ho dělají. Pečou tam totiž brambory i maso na horkém vzduchu, který vychází ze sopky. Přímo před restaurací byly ještě další zajímavosti pro turisty. Například v zemi byla udělaná velká díra, do které když se nasypalo seno, začalo hořet. Zase kvůli přírodnímu horku, které vydává sopka. A asi nejpopulárnější atrakce byla ta, kde ze země vyčuhovaly jakési roury, které vedly pod zem až někam k brutálnímu vedru a když se do nich nalila voda, vychrlily ji po chvíli zpátky se spoustou páry. Vypadalo to jako gejzír.

Kanáry, Lanzarote, park de los Volcanes, kráter sopky Montana Blanca

PARK DE LOS VOLCANES (MONTANA BLANCA)

Potom jsme popojeli do přírodního parku de Los Volcanes a šli jsme obejít kráter sopky Montana Blanca. Byla to taková trošku náročnější procházka. Šli jsme asi 11 kiláků s převýšením cca 400 metrů. To nezní nijak brutálně, ale ono, když jdete mezi rozpálenýma lávovýma šutrákama a praží na vás slunce, po chvíli to trochu vyčerpá. Procházka to byla ale skvělá, konečně něco trošku delšího, kde si mohl člověk pořádně užít tu krajinu kolem. Jak na jiné planetě. Lidí jsme pár potkali, ale taky byly chvilky, kdy jsme neviděli vůbec nikoho. Několikrát jsme narazili na divoké kozy a ovce, z čehož jsem měla fakt radost.

Kanáry, Lanzarote, západ slunce u moře

ZASTÁVKA U MOŘE

Cestou zpátky na ubytko jsem se chtěla zase zastavit někde u moře. Protože já prostě fakt zbožňuju koukání na vlny. A na Lanzarote byly ty vlny vážně slušné. Navíc koukat na západ slunce u moře je prostě fajn.

Den 5

Plán dne: Tinajo (ubytování) → El Golfo → pláž Playa de Janubio → Tinajo (ubytování)

Kanáry, Lanzarote, El Golfo, Laguna Verde

EL GOLFO (LAGUNA VERDE)

Cílem dalšího dne bylo dojet do městečka El Golfo, u kterého se nachází Laguna Verde. To je poměrně malé jezírko s úplně zelenou vodou. Místo, které je na mapě značené jako vyhlídka pro pozorování tohohle jezera, bylo přecpané lidma. Dole jsem ale viděla nádhernou pláž, kde nebylo ani živáčka. Šli jsme tedy dolů na kraj té pláže, kde pár lidí bylo, ale já chtěla jít úplně dozadu, kde nikdo nebyl. To trošku komplikovala skála, která tu pláž rozdělovala a bez namočení nohy se na tu druhou část pláže prostě nedalo dostat. Skála šla naštěstí s trochou atletických dovedností přelézt (musela jsem zvednout nohu fakt hodně vysoko). A nevím, jestli byl zrovna příliv nebo odliv, ale kdyby bylo vody více, asi bychom se tam bejvali nedostali. Byli jsme teda na té nádherné černé pláži úplně sami. Podívali jsme se na jezero zblízka. Trošku se vycákali ve vodě. A koukali jsme na ty lidi nahoře, jak se tam mačkají. Dole to byla fakt pecka, určitě doporučuji tam sejít, stojí to za to.

Kanáry, Lanzarote, olivín

OLIVÍN

V okolí El Golfo se vyskytuje minerál nazývaný olivín. Celou dobu jsme doufali, že tam nějaký najdeme. Tak nějak jsme si ale říkali, že takové štěstí mít určitě nebudeme. Snažili jsme se nějaký najít a Martin to dokázal! Hned po chvíli. Pecka. Začali jsme hledat pořádně a všimli jsme si, že olivín je tam skoro v každém druhém šutru a není vůbec těžké ho najít.

Kanáry, Lanzarote, keška v jeskyni

KEŠKA V JESKYNI

Brzy jsme vyrazili zase o kus dál. Chtěli jsme si ještě užít pořádně moře, tak jsme jeli na pláž Playa de Janubio. Kousek od ní byla keška (souřadnice N 28° 57.671 W 013° 49.573), tak jsme pro ní vyrazili. Byla v asi 20 m dlouhé temné jeskyni, kde by bez baterky člověk nedal ani ránu. Pěkně jsem se bála, že nás to tam zasype. Nikde nikdo nebyl, nebylo to nijak značené, nic, přišlo mi to pěkně nebezpečné. Ale kešku jsme našli, vylezli jsme bez újmy na zdraví a zážitek to byl super. Na mapě to je značené jako nepřístupná jeskyně, tak jsme čekali něco maličkého o ničem, ale fakt nás to příjemně překvapilo.

Kanáry, Lanzarote, pláž Montana Bermeja

PLÁŽ PLAYA DE JANUBIO

Pak jsme zašli na tu pláž, kde jsme dali koupačku ve vlnách a plácli jsme sebou na osušky na zem. Leželi jsem na břiše, koukali do toho černého lávového písku a hledali v něm malá zrníčka olivínu. Byli jsme tam až do večera. Před setměním jsme popojeli ještě kousek jinám k moři a užívali jsme si krásný západ.

Den 6

Plán dne: Tinajo (ubytování) → pláž Papagayo beach → útesy u Papagayo beach → městečko Playa Blanca

Kanáry, Lanzarote, pláž Papagayo beach

PLÁŽ PAPAGAYO BEACH

Následující ráno jsme jeli na snad nejprofláklejší pláž Lanzarote – Playa de Papagayo. Všude jí vychvalovali do nebes, jak je to tam nádherné a skvělé. No. Tak jsme tam jeli, kousek před pláží byla závora a chtěli zaplatit vstup, aby nás nechali jet dál. Byl to vstup do jakéhosi areálu, kde bylo pláží víc, takže člověk nemusel být jenom na té jedné a mohl si to tam projít. U pláží byly i nějaké restauračky. Nejslavnější Papagayo beach byla sama o sobě hezká, ale že bych z toho byla odvařená. Mám radši takové ty pláže, kde nikdo není. A že na Lanzarote se takové pláže najít daly.

Kanáry, Lanzarote, útesy u Papagayo beach

ÚTESY U PAPAGAYO BEACH

Zhruba dva kiláky severně od pláže byly takové menší útesy, které mě osobně třeba oslovily více než ty pláže na kraji.

Kanáry, Lanzarote, večerní Playa Blanca

MĚSTEČKO PLAYA BLANCA

Večer jsme přejeli vedle do města Playa Blanca. Bylo to takové hodně turistické město. Na rozdíl od jiných měst na Lanzarote to v něm večer pěkně žilo a projít se tam bylo pěkné. Po setmění se odevšad vyrojily hromady koček, čímž si u mě to město hodně šplhlo (mám kočky ráda).

Den 7

Plán dne: maják v Blaya Blanca → maják Pechiguera lighthouse → městečko Puerto del Carmen

Kanáry, Lanzarote, maják v Playa Blanca

MAJÁK V PLAYA BLANCA

Začali jsme tím, že jsme se šli podívat na maják. Byl trochu menší, než jsem čekala, ale pro mě je každý maják dobrý maják, takže alespoň něco.

Kanáry, Lanzarote, maják Pechiguera lighthouse

MAJÁK PECHIGUERA LIGHTHOUSE

Jeli jsme pak rovnou ještě k jednomu majáku, který už byl o trošku větší. Hlavně byl na pěkném místě. Na moři byly slušné vlny a v dálce byl vidět ostrov Fuerteventura.

Kanáry, Lanzarote, Puerto Carmen, pláž Playa Chica

MĚSTEČKO PUERTO DEL CARMEN

Přejeli jsme do města Puerto del Carmen. Šli jsme se projít městečkem a podívali jsme se na pláže, co jsme chtěli vidět (na fotce Playa Chica). Byl to poslední večer, tak jsme to chtěli nějak hezky zakončit. Zašli jsme do restauračky s výhledem na západ slunce, dali jsme si pizzu a pak ještě místní tapas, když už jsme byli ve Španělsku, tak aby se neřeklo, že jsme vůbec nic neochutnali. A chutnal nám!

Další den ráno jsme už jenom s těžkým srdcem vrátili auto a letěli jsme domů.

Fajn stránka s dalšími tipy na výlety a informacemi o Lanzarote například ZDE.

Video

Video berte prosím s rezervou, je to jedno z prvních, co jsem kdy dělala a teprve se učím. Navíc se pekelně klepe obraz, protože jsem v té době ještě neměla stabilizátor na kameru. Pro představu, jaké to na Lanzarote bylo, to snad postačí.

Galerie

Itinerář

Pokud chcete na výlet vyrazit, můžeme vám zdarma zaslat na mail detailní itinerář (formát .pdf), ať se nemusíte zdržovat plánováním 😉

[tf_popup link=”1859″ color=”#c2783c” text=”#ffffff” font=”opensans”]Jo, chci![/tf_popup]