Menu

Třídenní přechod Šumavy

Šumava je náš asi nejoblíbenější národní park. Už delší dobu jsme měli v plánu, že až jednou bude volný víkend, chtěli bychom tam jet a přejít jí (alespoň kus) pěšky. Přespat vždy po cestě na nějakém nocovišti a ráno jít zase dál. Tak jsme takhle jednou s kámošema vyrazili. S krosnama na zádech, ze Špičáku do Kvildy.

Typ výletu: pěší
Náročnost: střední (pokud jste trošku zvyklí chodit)
Převýšení: ↑ 1 509 m, ↓ 1 285 m
Délka trasy dle map: 49,9 km
Reálně jsme ušli: cca 55 km
Doba chůze dle map: 15:44
Reálná doba: třídenní výlet
Kdy jsme tam byli: 23. – 25. 8. 2019
Doprava tam: vlakem z Prahy na Špičák – cca 3 hodiny
(jízdenky k zakoupení na eshopu ČD nebo na nádraží)
Doprava zpátky: busem z Kvildy do Prahy – cca 3 a půl hodiny
(jízdenky k zakoupení na idosu nebo přímo v autobuse)
Navštívená místa: Špičák, Čertovo jezero, Nocoviště Hůrka u Prášil, Jezero Laka, Poledník, Tříjezerní slať, Nocoviště Modrava, Pivovar Modrava, Kvilda

[tf_popup link=”1349″ color=”#c2783c” text=”#ffffff” font=”opensans”]Itinerář výletu na mail[/tf_popup]

Den 1

Plán cesty: Špičák → Čertovo jezero → Nocoviště Hůrka u Prášil

Čertovo jezero (Šumava)

nádražní hospody ve Špičáku jsme mastili směr Čertovo jezero, kde nám hned na začátku naložil docela slušný krpál. Rozhodně ho ale stálo za to vyšlápnout. Čertovo jezero je krásné. Ta voda v něm. Čistá úplně nádherně. Na kraji bylo pár lidí, třeba tak deset, ale když člověk kousek popošel, jako by tam byl úplně sám. Jenom s tou hezkou přírodou. Ve vodě se třpytil písek s kamínkama a plavaly v ní potápky. Zpívali tam ptáci a bylo tam hezky. Vydržela bych tam snad celý den.

Cesta k nocovišti u Prášil (Šumava)

My jsme ale po půl hodině museli vyrazit, abychom stihli dojít k Prášilům na nocoviště. Procházka to byla fajn, akorát jsme šli celou dobu po asfaltce, což nebylo pořád zrovna úplně jako z pohádky. Skoro celou cestu to bylo pozvolna do kopce. Táhnuli jsme se jako slimáci a na nocoviště dorazili za tmy. Čekali jsme, že tam moc lidí nebude, ale bylo tam narváno. Stan na stanu. Kdyby někdo nevěděl, ty nocoviště, to jsou v NP Šumava takové vyhraničené plochy, kde si můžete na noc bezplatně rozbalit stan a vychrupnout se tam (jinde se to nesmí). Více info a další nocoviště kdyžtak ZDE.

Den 2

Plán cesty: Nocoviště Hůrka u Prášil → Jezero Laka → Poledník → Tříjezerní slať → Nocoviště Modrava

Jezero Laka (Šumava)

Další den jsme měli dojít do Modravy na další nocoviště. To už byla o něco hezčí cestička, trochu přírodnější s menším množstvím asfaltu. První zastávkou bylo jezero Laka, krasné a čisté asi stejně tak, jako to Čertovo. Bylo u něj i pěkné posezení na sváču.

Poledník (Šumava)

Pokračovali jsme přes Poledník (to je hora, na které je rozhledna). Cestou tam nás chytla bouřka. Blesky lítaly všude kolem nás (naštěstí ne do nás) a slejvák jako hovado to celé doprovázel. Samozřejmě na takové hoře není po cestě lautr nic, kde se schovat. Nahoře jsme si celí promočení vlezli u rozhledny pod přístřešek, dali jsme si na zahřátí výbornou česnečku a klobásu a koukali jsme, jaké začaly padat kroupy. Na rozhlednu jsme ani nešli, protože bychom v té bouřce viděli prd a vořech, ale kdybyste měli větší kliku na počasí a chtěli tam zajít, ZDE máte odkaz na otevírací dobu a vstupné.

Cestou z Poledníku do Modravy (Šumava)

Když přestalo lejt jako z konve, vyrazili jsme směr další nocoviště, tentokrát v Modravě a chtěli jsme to vzít přes Tříjezerní slať. Díky bouřce jsme se ale extrémně zdrželi na Poledníku a měli jsme slušný časový skluz. Nicméně cesta to byla nádherná. Ona se totiž po tom dešti udělala trochu mlha a jak zapadalo sluníčko a prosvítalo v té mlze mezi stromama, byly to úžasné pohledy. Každopádně dojít jsme nestlihli ani na nocoviště, ani k slati, takže jsme rozbalili po tmě spacáky na co nejpečlivěji vybraném místě, abychom neponičili nějaké rostlinky, a bylo.

Den 3

Plán cesty: Nocoviště Modrava → Pivovar Modrava → Kvilda

Na cestě k Tříjezerní slati (Šumava)

Ráno jsme si přivstali, abychom stihli v klidu dojít do Kvildy, odkud nám jel ve čtyři autobus. Vyrazili jsme k Tříjezerní slati, ke které jsme večer už nestihli dojít.

Tříjezerní slať (Šumava)

Tříjezerní slať byla plná pěkných dřevěných cestiček a byla to tam moc příjemná procházka. Chviličku jsme se zdrželi a pokračovali jsme do Modravy. Před Modravou jsme potom narazili na vesnici Pivovar, ve které byl pivovar a snad ani nic jiného. Dali jsme pivko (stránky s otvírací dobou ZDE) a vyrazili do Kvildy. Nebylo to daleko, takže jsme to stihli bez problému a ještě jsme v Kvildě stihli zajít na oběd.

Pokud by někomu zbylo v Kvildě více času, dá se také zajít podívat do pěkného informačního střediska, popřípadě se jít mrknout na jeleny a rysy do návštěvnického centra.

Před cestou kdyžtak ještě raději mrkněte na možné aktuální omezení některých tras v NP Šumava. Najdete to buď v návštěvním řádu (dole, příloha PDF č.1), nebo to bývá i vyznačeno přímo na mapě u konkrétní cesty.

Video

Video berte prosím s rezervou, je to jedno z prvních, co jsem kdy dělala a teprve se učím. Navíc se pekelně klepe obraz, protože jsem v té době ještě neměla stabilizátor na kameru. Pro představu, jaké to na výletě v NP Šumava bylo, to snad postačí.

Galerie

Itinerář

Pokud chcete na výlet vyrazit, můžeme vám zdarma zaslat na mail detailní itinerář (formát .pdf), ať se nemusíte zdržovat plánováním 😉

[tf_popup link=”1349″ color=”#c2783c” text=”#ffffff” font=”opensans”]Jo, chci![/tf_popup]