Menu

Fuerteventura v dodávce

Po delší době jsme někam vyrazili. Opět na Kanáry, tentokrát ale na ostrov Fuerteventura. Můj sen je mít jednou obytnou dodávku a chtěla jsem si to vyzkoušet. Tahle dovolená k tomu byla jak stvořená. A byla to pecka! Lepší si to představit už snad ani nedovedu. Tady o tom máte článek, aneb Jak jsme strávili týden na ostrově Fuerteventura v dodávce…

Místo: Španělsko – Kanárské ostrovy – Fuerteventura
Délka pobytu: 7 dní
Kdy jsme tam byli: 24. 3. – 31. 3. 2022
Doprava: letecky z Prahy
Ubytování: v půjčené dodávce od Vansandsands ♥ (info o dodávce dole v článku)
Cena: cca 26 000 Kč celkem za dva dospělé a roční dítě (letenky 11 000 + dodávka 14 000 + nafta 1 000)
Navštívená místa: město Puerto del Rosario, pláž Playa Esmeralda (blízko Costa Calma), pláž Laguna de Sotavento, městečko Solana Mattoral, hora Pico de la Zarza, město Morro Jable (s majákem), pláž Cofete, poloostrov El Islote, město Caleta de Fuste (s přírodním bazénkem), pláž Playa del Castillo, národní park Corralejo (s dunama), plážLa Entubadera, ostrov Isla de Lobos

MAPA CESTY

VIDEO

Den 1

Plán dne: hlavní město Puerto del Rosario → Costa Calma (parkoviště u Playa Esmeralda)

Puerto del Rosario

PUERTO DEL ROSARIO

Na letišti nás vyzvednul tejpek s naší pronajatou dodávkou (o dodávce píšu na konci článku) a vzal nás do hlavního města Puerto del Rosario, kde jsme sepsali nějaký papíry. Šli jsme se tam pak podívat na pláž Playa Chica, kde to bylo fajn a běhala tam spousta čipmanků (na Fuertě jich celkově bylo hodně, často jsme na ně naráželi). Zašli jsme tam na oběd do restauračky El Mirador a lepší jídlo jsem za celou dovču neměla, můžu jenom doporučit. Při odjezdu jsme se stavili kousek od letiště v obchodě Mercadona, kde se dá prej nejlevnějc nakoupit (jídlo a tak).

Playa Esmeralda

PARKOVIŠTĚ U PLAYA ESMERALDA

Přejeli jsme tim našim trhačem asfaltu na parkoviště u pláže Playa Esmeralda u města Costa Calma. Zůstali jsme tam přes noc a byl tam z auta krásnej výhled. Pláž jsme si už užít moc nestihli, tak jsme to nechali na další den.

Den 2

Plán dne: Costa Calma (Playa Esmeralda) → Laguna de Sotavento (Playa de la Barca) → Solana Mattorral (parkoviště)

Playa Esmeralda - Fuerteventura

PLÁŽ PLAYA ESMERALDA

Dopoledne jsme strávili na pláži Playa Esmeralda a bylo to krásný. Na pláži je krásnej jemnej písek a voda je křišťálově čistá (ostatně jako na všech plážích na Fuertě, který jsme navštívili). Vyřádili jsme se a jeli jsme kousek vedle na Laguna de Sotavento.

Laguna de Sotavento

LAGUNA DE SOTAVENTO

Laguna de Sotavento je tří kilometrová laguna, která je krásná hlavně, když je odliv. Kdy je odliv a kdy příliv můžete sledovat třeba TADY. Když jsme tam byli, tak zrovna pekelně foukal vítr, moc daleko jsme jít nechtěli, a tak jsme zůstali na pláži Playa de la Barca. Je to jedno z profláklejch “must see places” na Fuertě, ale jak je to tam obrovský, tak to tam vůbec není nijak přelidněný. Na dlouhý procházky při pěknym počasí to tam musí bejt velká paráda.

Solana Mattoral v noci

SOLANA MATTORAL

Solana Mattoral je malý městečko vedle většího Morro Jable. Přijeli jsme tam večer na parkoviště pod horu, na kterou chtěl ráno manžel jít. Když jsme dorazili, byla už tma, a musim říct, že jsme tam zažili jeden z nejhezčích výhledů. Pod náma svítilo město a blikal maják, no a já jsem ujetá na majáky, takže to pro mě byla moc hezká podívaná.

Den 3

Plán dne: Pico de la Zarza (vejšlap na kopec) → Maják v Morro Jable → Cofete (parkoviště na pláži)

Pico de la Zarza - Fuerteventura

PICO DE LA ZARZA

Brzo ráno vyrazil Martin ještě s čelovkou na kopec Zarza. Je to asi 6 km tam a dalších 6 zpátky, šel to asi 5 hodin. Byl tam krásnej výhled na pláž Cofete a taky na všechny ostatní strany. Jelikož šel ještě za tmy, viděl i východ slunce, což bylo podle fotek taky moc pěkný. Říkal, že to byla super procházka. My jsme se se synem zatim vyspali a zašli nakoupit. Bejvali bysme to určitě zvládli taky, ale on je malej a já těhotná, takže nás trek do kopce úplně moc nelákal.

Morro Jable maják

MAJÁK V MORRO JABLE

V Morro Jable je fakt krásnej maják. Vede k němu dlouhá prkenná cesta, která pokračuje dál na pláž kolem baru s restaurací (dali jsme si tam oběd a šlo to). Pláž je tam skvělá, líbilo se nám tam tak, že jsme se tam další den chtěli jet ještě vrátit.

Cesta do Cofete - Fuerteventura

COFETE

Odpoledne jsme přejeli do Cofete. Cesta to byla zajímavá. Všude jinde, kde jsme jeli, byly krásný asfaltový silnice, ale tady asfalt nebyl, silnice byly úzký a občas jsem z tý cesty měla trochu vítr. Ale zase to byla cesta totální pustinou, kde nikde nic nebylo a to mělo obrovský kouzlo. Po příjezdu jsme jen zaparkovali na asi jedinym parkovišti, co tam bylo, v rychlosti jsme se podívali na pláž a šli jsme spát.

Den 4

Plán dne: El Islote (na pláži Cofete) → Morro Jable → Solana Mattorral (parkoviště)

El Islote - Cofete

EL ISLOTE

El Islote je takový místo, ke kterýmu se dá dojít, když půjdete zhruba 3,5 km po panenský pláži Cofete. Vzali jsme malýho do krosny na záda a šli jsme. Cesta tam byla příjemná. Když jsme dorazili, prošli jsme se po El Islote (podle mě je to takovej jako poloostrůvek), kde jsme našli boží přírodní bazének s vyhřátou vodou. Naskákali jsme do něj a pozorovali krabi, který se slunili na kamenech kousek od nás. Cestou zpátky se přihnaly černý mraky, rozfoukalo se, a nám skoro celý tři kiláky cesty lítal do ksichtů písek a déšť. I tak to ale bylo super.

Solana Mattoral - Fuerteventura

MORRO JABLE

Odpoledne jsme chtěli zajet zpátky na pláž k majáku v Morro Jable, ale byl velkej vítr a na nás trochu zima. Jenom jsme si prošli nějaký krámky a restaurace v Morro Jable a jeli jsme opět strávit noc na nedaleký parkoviště v Solana Mattoral (tohle na fotce, to je to parkoviště 😀 ↑).

Den 5

Plán dne: Solana Mattorral (parkoviště) → Caleta de Fuste (přírodní bazének)

Caleta de Fuste (přírodní bazének)

PŘÍRODNÍ BAZÉNEK V CALETA DE FUSTE

Další den dopoledne nebylo moc hezký počasí, tak jsme se jentak poflakovali po obchůdkách a odpoledne jsme přejeli do města Caleta de Fuste. Prošli jsme si městečko a šli se podívat na přírodní bazének u moře. U tohohle místa je taky dobrý sledovat, aby byl zrovna odliv (třeba ZDE). Počasí jsme měli na prd, ale když jsme se vraceli do auta, viděli jsme krásnou duhu, tak aspoň něco 🙂

Den 6

Plán dne: Caleta de Fuste (Playa del Castillo) → Corralejo (duny v národnim parku) → Corralejo (La Entubadera beach)

Playa del Castillo - Fuerteventura

PLAYA DEL CASTILLO

Ráno jsme chtěli jít v Caletě na trhy. Bejvaj tam každý úterý a sobotu. Trhy tam ale žádný nebyly a v informačnim centru nám řekli, že je to zrušený kvůli Covidu. Tak jsme dopoledne strávili na pláži Playa del Castillo. Zašli jsme do Beach Cafe na zmrzku, kafčo a koktejly a rozhodně můžeme doporučit, ještě jsme se tam pak jednou vrátili.

Corralejo písečné duny

DUNY V CORRALEJO

Národní park Corralejo je známej pro svoje písečný duny a musim říct, že to místo je fakt úžasný. Je to tam jak z jiný planety, taková poušť, nikde nic, jen písek. Určitě stojí za návštěvu a nějakou tu procházku.

La Entubadera pláž

PLÁŽ LA ENTUBADERA

Večer jsme zaparkovali u pláže La Entubadera. Byli jsme na pláži chvíli, protože už byl večer, ale bylo to tam taky fajn. Měli tam i sprchy a záchody 🙂

Den 7

Plán dne: Corralejo (přístav) → Isla de Lobos (ostrov) → Corralejo (La Entubadera beach)

Isla de Lobos

ISLA DE LOBOS

Ráno jsme popojeli do přístavu, ze kterýho jsme jeli lodí na ostrov Isla de Lobos. Lístky jsme si kupovali TADY, jezdí to každej den v 10 hodin tam a 14 nebo 16 zpátky. Ostrov je krásnej, trošku jsme se tam prošli a dali jsme zase koupačku na pláži. Zašli jsme i na oběd, kterej se ale musí na místě tak hodinu předem objednat. Když jsme jeli lodí zpátky, byly dost vlny a mě bylo celkem blbě, tak pozor na to, pokud to někomu nedělá dobře :). Po návratu jsme zajeli zase na to samý parkoviště, co předchozí večer, kde jsme už jenom strávili noc.

Další den jsme se už jen sbalili, vymetli z dodávky hromady písku, vrátili ji a čekali na letadlo.

Fuerteventura v dodávce

DODÁVKA

Teď ještě pár slov o tý naší dodávce.

KDE PŮJČIT

Měli jsme půjčenou od Vansandsands. Původně jsem chtěla od Venturavan, tam měli i záchod, to my jsme neměli, ale měli je na náš termín už zabraný. To samý bylo u půčovny Campercanary. Pak jsem ještě našla Treevangang, ale to mě nějak nezaujalo, ani nevim proč. Ceny se pohybovaly zrhuba 60-80 euro za noc (daly se sehnat i lepší a dražší, ale já vybírala z týhle cenový kategorie :)). S výběrem jsem byla nakonec moc spokojená, půjčovna byla super, anglicky sice moc neuměli a domlouvali jsme se rukama nohama, ale nemám si na co stěžovat.

CO JSME MĚLI ZA KÁRU

Volkswagen T3. Fakt starou rachotinu, co měla najeto přes 700 000 km. Když jsme jeli, tak v tom brutálně rachtalo a bála jsem se, že se něco rozpadne, ale nerozpadlo. V půjčovně maj tyhle draky v několika barvách, my jsme dostali přidělenou vojensky zelenou, připadala jsem si v tom trochu jak v tanku, ale proč ne.

Morro Jable

VYBAVENÍ

V dodávce bylo všechno potřebný – sprcha, dřez (tekla tam voda), vařič (byl tam plyn), lednice, USB porty (mělo to solární nabíjení a elektřina fungovala i v noci), postel, skládací židle, stůl, nádobí na vaření i servírování, utěrka, osušky, peřiny a polštáře i s povlečenim, záclonky. Půjčili nám i dětskou sedačku (měli jsme s sebou 22 měsíčního syna). Snad jsem na nic nezapomněla, každopádně, nic nám tam nechybělo, mělo to úplně všechno. Kromě záchodu teda, ten bych uvítala, ale nebyl tam.

Řízení na Ferteventuře

JAK SE NÁM TO LÍBILO

No mě úplně nejvíc! Já z toho byla nadšená od začátku. Martin mi přišlo, že o tom trochu pochyboval, jestli si půjčovat takovouhle mašinu nebo ne, ale nakonec se mu tam líbilo taky, dokonce už si ji i googlil na bazoši 🙂 Byla to paráda, utvrdilo nás to v tom, že bysme jednou něco takovýho taky chtěli. Cestovat a zaroveň mít s sebou všude při ruce ubytování je pecka. Nemusíte se z vejletů nikam vracet, prostě jen přespíte v autě, kde máte všechno, a jedete dál. Je to taková svoboda. I s malym dítětem to bylo super, byli jsme spokojený všichni tři. A asi i ten malej prďola, co ho mám zatim v bříšku, se cejtil dobře 🙂

Zkrátka, doporučila bych to všema deseti. Asi to není pro každýho, ale pro mě teda rozhodně jo a ráda bych si takovou dovču dala znova 🙂

Dítě v dodávce

Tak, tím bych to ukončila, kdybyste měl někdo nějakej dotaz nebo se chtěl podělit o vlastní zkušenost, budeme rádi za příspěvek v komentářích 🙂

A pokud by někoho zajímal podobnej článek o Lanzarote (další z Kanárskejch ostrovů), můžete mrknout TADY.